Witajcie,
Zauważyłam ostatnio, że mało piszę, dużo więcej wklejam ;) Nie ukrywam, że tak będzie również dzisiaj. Teoria teorią, ale najważniejsze w naszej pracy są ćwiczenia, dlatego dedykuję dziś wpis dla wszystkich, którzy borykają się z wywołaniem pięknej głoski [r] i załączam kilka kart pracy, które mogą okazać się pomocne.
Pamiętajcie! Przy artykulacji którejkolwiek z sylab czy logotomów zawsze układamy czubek języka na wałku dziąsłowym (górka za górnymi zębami, dająca się wyczuć przy pomocy języka). Wymawiane głoski przyjmują wówczas charakter dziąsłowy, a język trenuje. Proszę nie przejmować się niedokładnym brzmieniem np. głosek [t] czy [d].
Gdybyście mieli jakieś wątpliwości, jak z nich korzystać - zgłaszajcie się do mnie w komentarzach bądź w wiadomościach prywatnych, chętnie podpowiem coś więcej.
Pozdrawiam! :)
Oooo! Super ta rozmowa dinozaurów.
OdpowiedzUsuńDziękuję bardzo ;)
UsuńJak pracować z "rozmowa dinozaurów"?
OdpowiedzUsuńJedna osoba (rodzic, opiekun, terapeuta) wciela się w rolę jednego dinozaura i wypowiada jedną z kwestii np. tta, dziecko wciela się w rolę drugiego dinozaura i wypowiada jakąś inną kwestię np. addo po czym pierwszy dinozaur znów odpowiada: ttte i tak dalej i tak dalej. Założeniem ćwiczenia jest powstanie dialogu w języku dinozaurów. Podczas ćwiczenia gwarantowane dużo śmiechu i treningu dla języka. Warunek? Język na wałku dziąsłowym! Pozdrawiam :)
UsuńMa pani zgodę na wykorzystanie ilustracji cudzego autorstwa? Bo przynajmniej jedna pochodzi z publikacji Wydawnictwa Harmonia, a nie ma nawet takiej adnotacji.
OdpowiedzUsuń